Travel

Op avontuur met de Volkswagencamper

volkswagenbus, volkswagen camper huren, op vakantie met de hond in nederland, camper huren met hond

Had mij tien jaar geleden gevraagd of ik mee ging kamperen en ik had je vierkant uitgelachen. Ik en kamperen was geen goede combinatie, althans dat dacht ik. Ondertussen is mijn mening 180 graden veranderd.

Met kamperen leef je lekker dicht bij de natuur en hoe meer in de natuur ik ben, hoe blijer ik word. Sinds Nalle bij ons is komen wonen, is samen de natuur in gaan nog leuker geworden. Het is geweldig om haar te zien genieten van het buiten zijn en om haar verbazing te zien over de kleinste dingen. Een felrood gekleurd kevertje dat over het pad loopt, of een blaadje dat door de wind even wordt opgetild en daarna over de grond verder rolt.

Volkswagen camperbusje t2 zandkleurig

Op avontuur gaan hoeft niet te betekenen dat je een lange en verre reis maakt naar een onbekend land. Avontuur vind je ook op een uurtje rijden van huis.

Afgelopen weekend reden we met een VW camper uit 1979 door het binnenland van Nederland en Duitsland. We zetten onze telefoon uit, namen geen apparaten mee. Alleen Melvin, Nalle, ik en een weinig gedetailleerde wegenkaart.

Nou ben ik absoluut niet slecht in het lezen van een kaart, maar als je probeert alleen op binnenwegen te rijden en de kaart die je meehebt toont alleen hoofdwegen, dan is dat toch wel een flinke uitdaging. De meest efficiënte route reden we dan ook niet maar we hadden geen haast en genoten ontzettend van de rit zelf. Het is verbazingwekkend om te zien, hoe een Oldtimer, nog steeds zo soepel rijdt, meekomt het het verkeer en slimmer en comfortabeler is ingedeeld dan de meeste moderne camper busjes.

mr sandman de volkswagenbus, husky in een volkswagenbusje

Precies toen het begon te schemeren kwamen we aan op de camping waar we de nacht zouden doorbrengen. We klapten het dak van de volkswagen camper omhoog, zodat we in de bus konden staan en na een zelfgekookt maaltje te hebben gegeten aan tafel, klapten we de achterbank plat, zodat we een heerlijk groot bed hadden voor de nacht. Vergeleken met ons busje in Ijsland, was dit busje ontzettend ruim, comfortabel en de indeling was super efficient. Ondanks de kou ’s nachts (we waren te eigenwijs om de verwarming aan te zetten) zijn we toch wel een beetje verliefd geworden op dit prachtbusje.

dogswhotravel husky puppy 7 months old van life

’s ochtends werden we wakker van de zon en het fluiten van vogels. Door het achterraampje zagen we de natuur langzaam ontwaken en de mistwolken langzaam optrekken langs de bomen. Tijd voor een lange wandeling en daarna door de binnenlanden weer terug naar de loods in Nieuwegein waar we ons nog even konden vergapen aan alle mooie oldtimers en volkswagenbusjes, waaronder een volkswagen photobooth.

volkswagen t2 campervan spiegel in de regen

Welke zullen we meenemen op ons volgende avontuur?